VaN Rotorua naar taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu VaN Rotorua naar taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu

VaN Rotorua naar taupo

Door: carien

Blijf op de hoogte en volg Carien

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

12 december
Al vroeg uit de veren, vlak achter ons hotel ligt ook een plaats waar Maori hun plek hebben. Het is vulkanisch actief, overal komt rook uit de grond en borrelt de aarde vervaarlijk. Hier staan huizen waar Maori's daadwerkelijk wonen , er worden ook show's opgevoerd, maar dat hebben we gisteren al gezien en gehoord. Wel wil een Maoriman even voor ons poseren voor hij de show gaat doen.
Omdat we redelijk veel tijd hebben besluiten we, na een bezoekje aan het museum (voor het gebouw) gebracht te hebben, om een tochtje om het meer van Rotorua te maken. We komen langs nog een vulkanisch actief gebied. Het heet hellsgate en hier is het nog veel ruiger dan dat in Rotorua. Echt dikke modder en diepe kraters zitten hier. Daarna richting Taupo, onderweg is het boeiendste gebied. We komen net op tijd aan om de wandeling nog te maken, om 5 uur gaat het dicht. Wai-o-tapu heet het. Nou, ze zeggen altijd dat je het beste voor het laatst moet bewaren en dat is alweer uitgekomen. Echt prachtig al die kleuren, John zou hier een dag kunnen doorbrengen! De rit naar Taupo is ook weer wondermooi en het motel weer prima verzorgd. Na het eten nog even naar het meer gelopen, met een redelijk blauwe lucht. Gaat het weer dan nu ook nog meewerken?!