Van lake Taupo naar Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu Van lake Taupo naar Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu

Van lake Taupo naar Napier

Door: carien

Blijf op de hoogte en volg Carien

14 December 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

zondag 14 december
Vandaag hoef ik niet op zoek naar mijn zonnebril. Eerste keer! En al die aanvragen om ook een foto waar ik op sta: bij die uitglijder heb ik mijn been zo bezeerd dat ik daar niet mee op de foto wil ;D. Het was dus een vochtig dagje en dat nog wel op tante's verjaardag! In de bergen reden we door de wolken en die scenic views hebben we maar links laten liggen. Daardoor waren we wel heel vroeg in Napier. Hier hadden we niet zo heel veel van verwacht en dan wordt je toch nog heerlijk onverwacht verrast! Leuk stadje met allemaal huizen in art deco stijl. In 1931 was er een verwoestende aardbeving met als gevolg dat het hele stadje verwoest werd. De regering besloot toen dat alles in art deco stijl opgebouwd moest worden, nou en daar hebben ze gehoor aan gegeven. De winkels zien er gezellig uit. Ondanks dat we zo vroeg waren konden we al inchecken en ik moet zeggen dat we alweer een geweldig hotel hebben. Chapeau voor Fox-vakantiereizen. Nadat we het stadje doorgelopen hebben zijn we naar het Nationale Aquarium gegaan. Er waren een stel van de kleinste pinguïn soorten ter wereld, en die werden net gevoed. Verder was er een mooie onderwatertunnel waar allerlei vissen over en om je heen zwommen, inclusief tonijnen. Je kon er ook nog De KIWI zien maar die rakker had zich goed verstopt. De wandeling had ons hongerig gemaakt en onderweg naar het hotel zagen we een aardig restaurant. Nou, dit hadden we niet verwacht maar het eten was werkelijk perfect. Morgen vertrekken we richting Wellington, de kolonie Jan van Genten hebben we helaas niet mogen zien, maar Dunedin heeft ze ook en daar is het vast en zeker geweldig weer!

• 14 December 2014 - 20:41

Sas:

Ahh en hoe schattig is die mini pinguin!!! En fijn dat mam eindelijk ook eens op de foto staat! En hoe staat het met het pootje? Hopelijk kan je wel gewoon alles doen wat jullie willen doen! Wij hebben vandaag ook een reis gemaakt, door Nederland heen, van Breda naar Hoofddorp (gezellig bakkie gedaan bij paul en hilda) van hoofddorp naar zutphen en van zutphen naar Breda. Haha, het was me het reisje wel...
    Genietse!!! XXX