Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: carien

Blijf op de hoogte en volg Carien

16 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

16 december
Wat waren we lui! Pas om half 9 wakker. Het was natuurlijk een vermoeiende dag gisteren. Eerst hebben we even gecontroleerd hoe het morgen gaat met het inleveren van de auto, we moeten namelijk al om half 8 inchecken. Het is ongeveer een kwartier rijden. Toen zijn we nog een keer naar de haven gelopen en hebben daar een lekker kopje koffie gedronken. Het is overigens weer heerlijk weer, strakblauwe lucht en een aangename temperatuur. In Wellington wordt veel op sportief gebied gedaan. Fietsen, skaten, heel veel hardlopen en natuurlijk zwemmen, roeien en zeilen. Er is geen golfslag dus geen spectaculaire surfstunts. Het is er echt gezellig, de mensen zitten overal met hun meegebrachte lunches, veelal op gezellige zitzakken, het ziet er allemaal ontspannen uit. Wanneer we verder lopen is er zomaar ergens op straat een stelletje Zuid-Amerikaanse tango's aan het dansen, elders zingt een beginnend operazangeres haar mooiste lied. We gaan met de Wellington cable car naar boven en lopen door de botanische tuin met prachtige bomen, planten, kruiden enzovoort. Een paar tui's zingen hun hoogste lied maar vertonen zich nog steeds niet. We eten een fruitbowl op een terrasje en klimmen dan de berg weer op om de baan naar beneden te nemen. Het was een lekkere relaxte dag. 's Avonds eten we aan de haven en komen er een aantal Nieuw Zeelanders bij ons aan tafel zitten, gezellig zitten praten, alweer leuke mensen.