Van Fox Glacier naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu Van Fox Glacier naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu

Van Fox Glacier naar Queenstown

Door: carien

Blijf op de hoogte en volg Carien

24 December 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

23 december
Van Fox Clacier naar Queenstown
Er wacht weer een lange reisdag en we staan om 7 uur op. De sandflies vonden mijn voeten erg lekker en hebben er lustig op los geprikt, ik vind dat ERG vervelend omdat het veel hinder veroorzaakt.
We staan dus vroeg op en zijn om half 9 op pad, eerst overzicht foto's maken van alle bergen die we nu kunnen zien, het is prachtig weer, mount Cook en mount Tasman liggen te blakeren in het zonnetje. Daarna maken we de wandeling rond het Matheson Lake, geukkig waren we verstandig genoeg om de wandelschoenen aan te trekken want met sandalen loopt dit niet zo prettig. Het is een wandeling van ruim 1 uur maar er zijn prachtige scenic views en de bergen zijn mooi helder met een strak blauwe lucht. Helaas is er te veel beweging in het water van het meer om die ene mooie foto te maken waarin de bergen prachtig weerspiegelen, maar we genieten toch wel van deze plekjes! Na een welverdiend kopje koffie gaan we en route naar Queenstown, de weg moet prachtig zijn en dat is hij ook, uitkijken bij Bruce beach, watervallen, en een bezoekje aan een plek waar gigantische rotsblokken tijdenlang geleden naar beneden zijn komen denderen, totaal gepolijst door lange tijden van watervloeden die er overheen zijn gegaan. Het is zo ruig en zo ongerept, dit is trouwens bij De Haaks pass. Er komt een stel aan dat van plan is om te gaan zwemmen, maar aan de gilletjes van mevrouw te horen, dat het zo koud is, is het er niet van gekomen. We komen ze later dan ook weer tegen. We worden steeds weer geconfronteerd met bergen die met sneeuw bedekt zijn en we genieten steeds weer. Op een gegeven moment rijden we langs een gigantisch meer, (lake Wanaka) met een kleine overstap gaan we verder bij een ander meer terwijl we nog niet 1/3 van het eerste gezien hebben! De weg is wel lang en op een gegeven ogenblik heb je het verlangen om aan te komen op je eindbestemming. Gelukkig gebeurt dit natuurlijk op een gegeven moment, het is 7 uur als we aankomen bij het resort. Alweer prachtig gelegen en onze kamer heeft uitzicht op het meer. Omdat het al zo laat is en John moe is van het lange rijden eten we in het restaurant op het resort. Daar krijg ik ook wat azijn om het ergste branderige gevoel van die vliegjes te verzachten. Nu zitten we op het balkon en genieten van het uitzicht op het meer Wakatipu. Queenstown hebben we nog niet eens gezien, maar daar gaan we morgen een kijkje nemen, we zitten hier nl 2 dagen en dat is maar goed ook. Kunnen we even bijkomen!