Van Te Anau naar Kaka Point - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar Kaka Point - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar Kaka Point

Door: carien

Blijf op de hoogte en volg Carien

28 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kaka Point

27 december
Nou, dat viel vies tegen, ik moet ook maar eens stoppen in het geloven van dat soort sprookjes!

Vandaag rijden we van Te Anau naar Kaka Point in de Catlins. We zitten nu op het meest zuidelijke deel van het Zuider eiland, nog zuidelijker ligt nog wat de kiwi's het derde eiland van New Zealand noemen, Steward eiland. John heeft een mooie route uitgezocht die aansluit op en de scenic route die ons is aangeraden door Fox. Voor Invercargil valt het een beetje tegen, het lijkt alsof je door het beginnende heuvellandschap van Duitsland rijdt. Tot we bij Gem Beach komen, hier kun je halfedelstenen langs de het strand vinden, we gaan op zoek en vinden een paar mooie exemplaren, ik hou er wel een kletsnatte broek aan over, even een golfje over het hoofd gezien. Vlak daarna zien we een gezellig tentje en besluiten om daar wat te gaan eten, we zijn koud en nat. Het landschap verandert snel en ook dit deel van het Zuider Eiland is weer heel anders en heel interessant. Zo komen we bomen tegen die aan een kant helemaal kaal zijn en aan de andere kant helemaal groen, anders dan de bomen op Curacao, die zijn zo door de wind gebogen, deze staan gewoon rechtop. John wil nog bij een vuurtoren gaan kijken, betekent wel een gravel weg van 4 km, maar het is de moeite waard. Hier vindt je ook weer robben, er ligt er nota bene eentje vlak langs het pad waar wij lopen, hij heeft een flinke vis opgepeuzeld en ligt te luieren en wil duidelijk niet gestoord worden. We gaan via een nog kleiner weggetje om bij Curio Bay te komen, weer een gravel weg van 13 km lang! Hier kun je bij laag water versteende bomen zien, zo gevormd door de eeuwen heen. Gelukkig was het laag water en hebben we alles kunnen zien. Hier ontdekken we de ook de zeldzame hoiho ofwel yellow eyed pinguïn. Natuurlijk zijn er ook mooie uitzichtplekjes langs de zee, een stelletje koeien hebben wel een heel decadent weitje, met uitzicht op zee. Het was weer een lange tocht en we besluiten om morgen maar naar de watervallen te gaan, anders komen we wel heel erg laat aan bij het motel. Het begint ook weer meer geaccidenteerd terrein te worden en we gaan beregie op en beregie af. Dan bereiken we plaatsje Kaka Point vlak bij Nugget Point. We hebbén weer een bijzonder gelegen motel met uitzicht op Nugget Point. De eigenaar vertelt dat ook hier vlakbij, bij Roaring Bay ook de geeloog pinguïns te zien zijn en we besluiten om die vanavond nog maar even te gaan bekijken. Het dorp bestaat normaalgesproken uit 100 inwoners, nu, in de vakantieperiode zijn dat er wel 300 . De plaatselijke kroeg is tevens restaurant en postkantoor. Het is er gezellig. Na het eten gaan we naar de pinguïns, na enig wachten zien we de eerste verschijnen. Ze komen hier aan land om hun jongen te voeden. Met mijn verrekijker heb ik ze aardig goed in het vizier, ze zijn erg mooi. We hopen dat het weer morgen opklaart zodat ook dat het plaatje weer mooier inkleurt.