Van Blenheim naar Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu Van Blenheim naar Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Carien - WaarBenJij.nu

Van Blenheim naar Nelson

Door: carien

Blijf op de hoogte en volg Carien

18 December 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

18 december
Vanmorgen vertrokken richting Nelson. De regen komt met bakken uit de hemel, dat gevoel heb ik tenminste en dit heeft invloed op mijn humeur. In Havelock stoppen we voor een bakkie koffie bij de haven. Hier zijn greenshell mosselen, maar dan moet je een boottochten maken en dat heeft niet veel zin met zulk beperkt zicht, overigens zie ik op dat gebied nergens bedrijvigheid. Op de folder zien ze er mooi en aantrekkelijk uit. Uiteindelijk komen we in Nelson aan, laat ik nou gedacht hebben dat dit plaatsje in een van de lagunes ligt? Nee hoor, we zitten aan zee. En de zon breekt door de wolken. We maken een wandeling langs het strand, hier zitten ook sandflies, gemene bijtertjes, uitkijken dus. In de loop van de middag melden we ons bij de B&B. Een huis in English old Mansion style. Helemaal voor de Kerst gedecoreerd. Heather heet ons hartelijk welkom. Ook de slaapkamer is in stijl! We drinken een kop thee en kijken wat er verder zoal te doen is. In ieder geval bestellen we een tafeltje bij een gezellig restaurant voor morgen, het is dan tenslotte onze trouwdag (30 jaar alweer). Geluk dat we dat nu al doen want het is al redelijk volgeboekt. Daarna gaan we naar een in Japanse stijl aangelegde tuin, ook verkennen we de stad een beetje, best aardig.

  • 18 December 2014 - 10:07

    Nelly Mittendorf-Schweppe:

    Als jullie dit op 18 december lezen dan ben ik te vroeg. Is het de 19de dan ben ik precies op tijd. Ik zit namelijk een beetje te worstelen met het tijdsverschil. De boodschap blijft echter dezelfde. Het is alweer 30 jaar geleden dat jullie in het huwelijksbootje stapten en ik er een dochter bij kreeg. Daar ben ik nog steeds dankbaar voor. Van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat er voor jullie nog vele gelukkige en gezonde jaren zullen volgen, samen met jullie kinderen. Veel XXXXX Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2015

Christchurch en Akaroa

31 December 2014

Van Omarama naar Christchurch

30 December 2014

Van Dunedin naar Omarama

29 December 2014

Dunedin en Elm excursie

28 December 2014

Van Kaka Point naar Dunedin
Carien

Actief sinds 04 Aug. 2019
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 6577

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: